Fråga

Julia: Hur tränar du rumpan ?:)

Bra blogg !


Hej! När jag tränar rumpan så brukar jag först:

Stå på alla fyra, med hela underarmen i marken. Sedan tar jag ena benet och lyfter det upp och ner när det är börjt, och när jag inte kan ta benet högre upp, så rätar jag på det. Sedan böjer jag det igen och ta sakta ner det igen. Så gör jag ungefär 30 gånger på varje ben 1 eller 2 gånger.

Sedan gör jag så att jag ställer mig liksom på en arm och ettt ben. Armen ska vara rak och benet ska vara böjt. Du står alltså på sidan. Och armen och benet som du har "fritt" ska liksom gå ut och in, ut och in ungefär 30 gånger på varje ben. Du börjar med att ha benet sträckt, rakt ut och armen sträckt över huvudet. Sedan tar du armen i en cirkelbåge över, som om du skulle vika, och benet ska du böja på så att du nuddar armen på foten.

Det är så jag gör.

Tack så mycket!


-Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0